Претражи овај блог

среда, 30. март 2016.

Recepti domaće kuhinje : Nož u leđa

Čuli ste sigurno za taj specijalitet?
Veoma odomaćen . Na ovim prostorima, do savršenstva doveden.
Majstori smo za njega.
Ne dobiju ga uvek i svi. Služi se  uvek hladno, iznenadno, nenajavljeno. Inače , ne bi uspeo. Vrlo težak recept. Samo , obično se servira jednom, dvaput u životu. Ljudi previše navikli pa ne uspeva.

U mom slučaju nekako uspeva i previše često.
Uvek me sačeka baš tamo gde sam sigurna da ga nema. Gde ga ni u snu ne očekujem.

Počinjem da verujem da sam jako glupa za kuhinjske poslove i komplikovane recepte.

   Fotografija : stockphotos.ro

Mislim da mi je ovo četvrti. Da. Četvrti put mi je serviran ovaj čuveni specijalitet.
Malo ko je imao čast u životu da mu ovaj recept bude priušten toliko puta!
Duže vremena mi nije bio posluživan, skoro da sam ga potpuno zaboravila. Pa ako bih se baš i setila, znala sam da više toga nema i neće biti. Ne u ovim godinama. Starija sam i pametnija. Odluke vezane za vrhunske kulinare u mojoj blizini sam odavno donela.
Zato je ovo bilo bolno čudo. Pogotovo od domaćice koju poznajem  bezmalo pola svog života.Znam da je sjajna domaćica. Možda sam trebala očekivati? Trebala znati, jer sposobnosti su ukazivale na to. Kad se sada sabiram i oduzimam ( pogotovo ovo drugo) shvatam da je bilo znakova i upozorenja. Onih sithih, finih stvarčica, koje možeš protumačiti na razne načine. Malo brašna tamo, ljute paprike onamo, malo soli tamo, malo mešanja okolo.
Moje naočare zelenog okvira a očito ružičastih stakala nisu dobre. Treba mi možda jača dioptrija i , sasvim sigurno, druga boja stakla. Sada sam starija. Ti recepti se serviraju obično mlađima, neiskusnijima. Da zaključim da u ovih, bezmalo pola veka obitavanja na ovoj zemlji ništa nisam naučila? Strah me da priznam da sam toliko omanula!

Bol prolazi.Praznina, za čudo, i nije velika.
Sad tek shvatam svu kompleksnost celog tog starog, prastarog recepta.Koliko sastojaka treba, koliko vremena domaćici da uloži, a da se to ipak ne primeti!

Zato verovatno nikad nisam naučila ovaj recept. Ni zapisala ga nisam.
Nikad kuvarica i domaćica od mene neće biti, eh?

Naravoučenije: Naučite ovaj recept. Da upoznate sastojke. Ne zato da bi ga pripremali!    
                           Mislim da je to umetnost ipak mnogo veća i važnija, nego samo njegovo 
                           sprovođenje u delo. Da vas ne iznenade! 

Нема коментара:

Постави коментар