Претражи овај блог

уторак, 15. децембар 2015.

Dolaze praznici , doba poklona

Tema koja uvek oživi uoči praznika. Poklanjamo tokom godine, sa razlogom, ili bez razloga, ali u zadnjem mesecu pre nove godine to se nekako najviše pominje. Nije opravdano što se o tome najviše misli u pretpraznične dane, ali izvesna ograničenost vidika ljudi sivom svakodnevicom, sprečava bolje shvatanje same teme. Poklanjanja.
Poklon znači dar. Ali, poklon takođe znači i naklon -prema nekome, koga volimo. U najlepšem smislu te reči. Jer, često se pojmovi mešaju, i pogrešno tumače.

    Fotografija: Čokoladni pokloni/ www.sanmarina.rs

Začarana sam lepotom raznih događaja , one vrste koji vraćaju veru u život.
Džoni je pevao o proleću trinaestog u decembru, a ja pričam o Deda Mrazu koji mi je priredio zadovoljstvo osmog u decembru. Mesec decembar- magični, mistični mesec. Od starih keltskih,druidskih običaja do današnjih dana! 
Dogovorena je bila popodnevna kafa i zajedničko pravljenje kolačića, po jednostavnom receptu, nađenom na netu.Moja draga prijateljica je sve pripremila, ja sam samo trebala da se pojavim. Sama činjenica da je u ovom gradu, a ne u drugom , u kojem živi, u sred nedelje već je sama po sebi bila dovoljna za veselje. To se zove popodne za pamćenje. Posle sam pitala otkud sve to, odjednom, bez najave. Odgovor je : htela sam da se raduješ.
Naravno da je uspela. Šarene sijalice i već okićena jelka u dnevnoj sobi su neočekivane. Ja znam da poranim sa novogodišnjim dekoracijama, ali baš ovoliko ne.Oduševilo me.jer odavno ne stižem pre, jedva ikako...
( Digresija-beleška sebi: nemoj više dopustiti da ti se to desi! Popravi šta možeš za ovu godinu, i sve naredne koje dolaze.Nije istina da nemaš vremena-pogotovo sad, jer kao je stigla ona, koja živi na putu između dva grada, kako ti ne stižeš? Zbog čega nemaš volje? Koji izgovor ti sad smišljaš? Nema ih!) 
Ozarena gledam u jelkicu, a prijateljicin mali sin, glasom mudraca mi objašnjava da je koliko prekjuče bio Mikulaš, da i on zaslužuje jelku, i da brzo vidim šta je ostavljeno ispod jelke  za mene. Da, poklon ispod jelke, u papiru i sa mašnom je za mene!.Pažljivo razmotavam poklon, zatečena čudom od Deda Mraza, Mikulaša, moje prijateljice malene, čiji mozak je sve ovo smislio, i gledam u poklon, stvarčicu o kojoj već neko vreme razmišljam da nabavim. Ona zna. Kako ona uvek zna? To je jedna čitava druga tema...

   Fotografija : Photo by Natasa 

Radost je zarazna .Uživaju dok mi pokazuju snegom u spreju isprskane prozore, na njima kućice i voz i Sneško, i pahuljice - otisci ruku medenog četvorogodišnjaka. Drugi sprej je magičan, poprskano njime staklo deluje kao da je zaleđeno,kao kad zima crta po prozorima. Kafa se kuva, topi se čokolada na puteru. Pijuckamo i pričamo dok se smesa steže u frižideru. Zatim, pravimo kuglice. Pokušavamo. Smejemo se. Sad nam je jasan naziv kolačića ( mudslide, mud-znači blato) , ona ih pravi uz pomoć kašikica, kotrljam ih ja u prah šećer uz pomoć drugih i ređam u pleh. Miriše kuća na čokoladu i bademe, izvađeni iz rerne, i kolačići se smeškaju , čekajući da ih probamo. Znači-lepota! 

   Fotografija : Photo by Natasa

Dok sa mladim gospodinom i dva mede igram žmurke, moja prijateljica , jedno malo čudo od žene, od prazne kutije, novogodišnjeg papira, mašnice i salveta, pravi savršenu prazničnu kutiju u koju mi pakuje "moj deo" kolačića. Sati su proleteli. Nismo ni primetili.
Mislim da sam tog popodneva i večeri bila najsrećnija osoba u krugu od 100 km. Nadam se da ne govorim samo u svoje ime. Sigurna sam da ne , jer bez njih dvoje, sve ovo bi bilo nemoguće da se desi. Ona mi , po stoti put pokazuje da je sve moguće. Dokazuje.

Poklon je divan, ali popodne sa njima - to je ono što želim da objasnim kad pričam o poklanjanju i praznicima. Možda nije uvek lepota ( kao sada) , ta koja se deli, treba i muku podeliti, jer teret se lakše nosi kad nisi sam. Poenta je ulepšati nekom dan. Na način na koji to možeš. Kako najbolje umeš. Isplati se stostruko. 

Zato : poklonite nekom svoje vreme, podelite  kafu, šetnju, lepu misao. 
Podelite i muku. Biće lakša kad se podeli. Praznici mogu da traju zauvek.


 


 

Нема коментара:

Постави коментар